söndag 11 oktober 2009



Sen jag skrev sist har jag hunnit med en hel del grejer! :)

Torsdag: På förmiddagen var jag ute på en löptur och besökte gymmet en sväng. Det behövs några besök till där innan jag är lika stark som i våras, och förhoppningsvis blir träningsvärken lindrigare för varje gång. ( Den har nämligen inte varit att leka med under helgen) Efter att jag fått i mig lite lunch rullade jag och Terese in till stan där Terese åt sushi till lunch och sen strosade vi bara runt på stan ett tag. :) Senare på eftermiddagen kilade jag över till Robin som skulle bjuda mig på middag. Riktig god kycklingwok och ris bjöd han på och även glass å bär till efterrätt. Mums!

Fredag: Världens bästa mammas födelsedag och världens bästa fredag!! Dagen kunde verkligen inte ha startat på ett bättre sätt: 3 decimeter snö, strålande sol, minus en grad, fina klassiska spår och trevligt sällskap = en grymt underbar första skidtur säsongen 09/10! Helt ofattbart att det kan vara så bra förhållanden redan i början på oktober. Efter ytterligare ett träningspass, denna gång rullskidor på barmark i snöfall, blev det en myskväll med Idol hemma hos Terese. =)

Lördag: Även igår var vädret på sin bästa sida, strålande sol och runt nollan. Så jag och Terese fick en kanonfin tur runt brunfloviken men bull-pause i Brunflo. :) Det tog oss drygt 3 timmar att åka runt, i väldigt lugnt tempo för min del eftersom jag åkte på lätta hjul å Terese på tunga. Men det passade mig perfekt,jag måste verkligen försöka att inte börja träna för mycket på en gång nu.
Eftersom det var lördag igår lagade jag och Terese en riktigt god trerätters middag som vi bjöd Magda och Robin på. Skagentoast med advokado; Kyckling med ungsbakade potatis och rotfrukter, tsatziki, hallomi ost + sallad och till efterrätt enkel cheesecake. Jag tror vi lyckades rätt bra. :) Till fotbollen kom även Jeppe förbi och han, jag och Robin satt i soffan och såg Sverige förlora mot Danmark. :( Terese och Magda var inte det minsta intresserade och roade sig med annat, vilket kanske var lika bra att göra igår. Kvällen avslutade jag och Terese på Pause med att lyssna på Lars Eriksson och dricka te. Myys!

Idag blir det en lugn vilodag där jag inte ska göra mycket alls. Ska kanske gå över till Andreas och plugga lite grann och sedan bara mysa hemma i soffan. =)











Sofie

Inga kommentarer: