måndag 12 oktober 2009


Idag har jag anmält tv-innehav och skaffat hemförsäkring. Rätt sjukt att hemförsäkringen inte ens kostar hälften så mycket som tv-licensen! Hemförsäkringen kostar 850/kr år och tv-avgiften är på 2076. Crazy. Och förstår inte hur det bara kan vara jag som har sådan otur att få ett brev från radiotjänst i brevlådan, trots att precis alla andra här också har tv. Bara för att mina rullgardiner var uppdragna och tv:n synlig..suck!

Resterande tid av den här dagen har jag tränat i snöblask, tvättat, städat, handlat och lagat mat att ta med till Bruksvallarna. Tyvärr så är liden bara öppet för landslaget så jag och Ewa lär fixa lunch på något annat vis. Men det ordnar sig säkert. :) Det är åtminstone klubben som får betala maten även om jag får laga den själv.


Sofie

4 kommentarer:

Majzan sa...

Otur Sofie!
Men du får tänka att det är hemtrevligare i din lya med tanke på att du har rullgardinerna uppdragna.
Reagerade på din dyra hemförsäkring, har du kommit ihåg att kryssa i att du är student och under 29 år?
Njut av skidåkningen! =)

Sofie Jonsson sa...

Hehe, jaa. Precis. :) Dyr? Jag tyckte den var rätt billig. Jag kollade runt lite och på de flesta andra försäkringsbolag kostade hemförsäkringen 99 kr/månad. Men vad har du för hemförsäkring som är billigare än 70 kr/månad? :) Det ska jag göra! Kraaaaam

Maria P sa...

Osis med tv-licensen du! :(

Jag reagerade också på kostnaden för hemförsäkringen, det lät lite högt! Själv betalar jag bara cirkus 400 kr/år hos LF, och då har jag ändå höjt ersättningsnivån för egendomsskyddet med 50 000 kr.

Sofie Jonsson sa...

Hm, vad konstigt. För de är just länsförsäkringar jag skaffat hemförsäkringen hos, ungdom heter den. Vad är det för någon annan du har hos dem då?