fredag 23 oktober 2009


Nu är Stortorget officiellt invigt. Jag, Terese och Eva cyklade ner till stan vid sjutiden där vi tillsammans med Mia och Charlotte såg torget invigas. Var dock lite svårt att se hur det verkligen blev att se ut med tanke på att det var människor precis överallt. :) Men som Charlotte sa var det trevligt att få se massor med vanligt folk en sista gång innan det bär av till Bruksvallarna igen och blir vinter då skidåkare i princip är de enda människorna man träffar. Det var också lite spännande att kolla runt på all mat de sålde från värlens hörn på matmarknaden. Det är inte varje dag det finns en ost för 2500 kr i stan. :P

Men dagens bästa händelse var ändå träningspasset på snö idag! Jag körde dessutom mitt första riktiga intervall pass med skateskidor under fötterna. Trots att spåret inte direkt var perfekt preparerat gick det bra. Kände inget i knät när jag åkte och jag orkade åka på i hyffsat tempo uppför backen. Är lite trött nu såhär efteråt men det ordnar nog upp sig snabbt.

Imorn blir det ytterligare en tur till Storhogna/Klövsjö och den här gången ska vi köra dubbelpass. Så det blir lunch och dusch/bad/bastu på Storhogna högfjällshotell. :)


Sofie

Inga kommentarer: