torsdag 22 oktober 2009


Ortogonalprojektion hit, egenvektorer dit och en himla massa matriser, determinanter och linjära avbildningar har jag försökt förstå mig på idag. Från klockan halv tio till sex var jag i skolan idag ock försökte räkna gamla tentor så gott jag kunde. Det går verkligen inte fort framåt för alla tal tar sån tid..speciellt när dom formulerar uppgifterna annorlunda hela tiden. Byter ut linjer mot plan, R2 mot R3 och punkter mot vektorer. Suck!
Det var riktigt tur att Sanna kom och hämtade mig och tog med mig på en fikapause ute på Tages konditori på Frösön, annars hade det nog börjat spruta siffror ur mina öron. :P


Kvällen har jag sedan spenderat på Ica med Terese och Jennie, där jag å T köpte oss en färsk lax på 2.5 kilo. Den har vi sedan efter en hel del trixande lyckats filéat ner till mindre bitar utan ben i. :) Förhoppningsvis smakar de riktigt gott också!



Imorn blir de skidåkning i Klövsjö/Storhogna igen! :)

Sofie

Inga kommentarer: