onsdag 7 oktober 2009


Idag har jag haft en plugg dag. Satt hemma å räknade på förmiddagen, var på föreläsning mellan 13-16 och sedan räknade jag lite till innan middagen. Det går både bra och dåligt för mig. Jag känner att jag ändå förstår det hon går igenom på föreläsningarna och har inte så stora problem med de enkla grundläggande uppgifterna. Däremot när det börjar bli krångliga uppgifter där ingen förklaring finns i boken hur man ska kombinera alla olika definitioner och satser för att lösa svårare problem tar det stopp. Önskar jag hade ett geni som man kunde komma och förklara för mig hur jag ska göra varje gång jag fastnar. :P Jag har åtminstone använt engelska lexikonet idag för att verkligen förstå mig på en del formuleringar.

Kvällen har sen spenderats hemma hos Terese, och hemma hos mig för den delen. :) Precis lika mysigt som i princip varje kväll! Imorn ska vi cykla ut på äventyr och se vad Östersund har att bjuda på en vacker hösttorsdag. :)

Sofie

Inga kommentarer: