torsdag 26 augusti 2010

Underskrifter...


....I eftermiddag har vi varit i den här byggnaden och skrivit under vääääldigt många dokument! Vi fick ett helt kompendium med olika papper som skulle skulle skrivas under var och en. Man kan ju funderar varför vi inte kunde få skriva under på ett ställe för alla petiga regler som finns? Ibland undrar man verkligen i vilken tid folk lever här..

I skolan idag har jag haft min andra mattelektion. Det är ungefär som att börja på gymnasiet igen..läraren bara står vid tavlan och räknar tal superfort. Hon går inte ens igenom reglerna först..känns sådär smart om man vill lära sina elever något nytt.
Min andra lektion idag var däremot något helt tvärtom. Vi blev bjudna på energybars och godis samtidigt som vi fick höra på om hur det ska gå till när vi ska göra social service learning ute i samhället här. :P
Det kommer ta ett bra tag innan jag vänjer mig vid skolsystemet här om man säger så..
Men som tuuur är har jag och Terese fått byta bort vår filosofiklass mot nån slags musikklass. Det är verkligen inte heller min grej men det kan inte på några vis vara lika hemskt och värdelöst som filosofin..hoppas jag. Haha..

Sofie

Inga kommentarer: