torsdag 12 augusti 2010

Kan jag få tillbaka mitt hjärta tack?

Idag har jag försökt mig på dubbelpass. 2 timmar rullskidor och 1 timma löpning + lite styrka låter inte direkt som mycket men det har räckt gott och väl för mig och min fysiska status just nu. Jag får verkligen kämpa för varje meter och det känns som att halva lung och hjärt kapaciteten försvunnit. Oerhört frustrerande! Men förhoppningsvis är den ganska snart tillbaka till sin vanliga nivå.. Jag ska göra allt för att det ska gå så fort som möjligt!

Förutom träning fylls dagarna med massor med småfix inför avresa till Albuquerque som verkligen börjar närma sig nu! Bara 4 dagar kvar här hemma i Sanna, Hudiksvall och Sverige. Men det mesta börjar ordna upp sig..har bara införskaffandet av resväska, lite grejer från apoteket och utländska valuta att fixa. Det pirrar verkligen i magen!! Några som inte är så glada att tisdagen närmar sig är mamma och Andreas..det känns ju verkligen lättare att åka när dom hela tiden påminner mig om hur bra de vore om jag stannade hemma. Det räcker redan med den ångest jag själv känner för att lämna dom, och alla andra nära och kära här hemma.. Men men, jag tror det kommer gå bra. Jag kommer ju hem om fyra månader igen. Det är ju ingen tid alls, eller hur?

Och mamsen å andrew verkar ju kunna roa sig med andra saker, som att försöka knyta fast humlor i koppel..haha




Sofie

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja tycker både att du ska åka och inte.
Här är för och emot listan.
Emot.
1.Jag kommer sakna dig.
2. Det finns terrorister i USA.
3. De är faktiskt väldigt långt bort.

För.
1. Du kommer ha få så så himla roligt.
2. Din vändning i skidåkningen kommer äntligen komma.
3. Jag får en anledning att åka till Usa igen. även fast de är bajsdyrt.
4. Du kommer bli megafenomenal på engelska. en sån vän är alltid bra att ha!
5. Du kommer träffa massa grymma människor, bla en miljadär som du kommer tänka; "shit, han är verkligen perfekt för eliN" åsså kommer du presentera oss och vi kommer leva lyckliga alla våra dagar.


Okej. 3 mot 5. du får åka. ffa med argument 2 och 5 i för listan, dom vägde tungt i beslutet!! :D

Sofie Jonsson sa...

Tusen tack för ditt stöd. Alla borde lära sig av dig. ;)

Jag lovar och svär att jag ska göra mitt bästa för att leta reda på den där miljardären som är assugen på en snygg och grym Elin. Sen så kommer det fram till våren finnas storslagna planer för spring break där möjligheterna att möta en otroligt het american guy är större än störst. Fast framförallt vill jag ju ha dig för mig själv om du ändå tänker åka över hela Atlanten för min skull. Men, men..visar det sig att du träffar dina drömmars man så kan jag väl gå med på att dela med mig. ;)