söndag 1 augusti 2010

Home sweet home

Herregud vad skönt det kan vara att landa hemma i sin egen säng efter 3 veckor i en resväska. Jag sov flera timmar på tåget hem och ändå somnade jag som en stock när jag gick och la mig..så himla skönt var det.

De sista dagarna i Örebro var inte direkt några lata dagar. Speciellt torsdagen var en riktig mastodontdag.. vi började redan 06.15 och var inte klara förrän 20.45. Därimellan hann vi med att ha öppet i butiken mellan 7-15 samtidigt som regnet fullkomligt VRÄÄÄKTE ner. Så när vi började packa ihop vad det en lerpöl av hela området. Därför kom inte våran etapphusbil loss ur leran och när vi väl kommit därifrån hade en buss vält på vägen så vi fick vända och köra en omväg..och när vi äntligen skulle börja packa in alla grejer i tältet inför etapp fem kunde inte Benke köra lastbilen hela vägen fram så vi fick bära in alla grejer i tältet. Kan de bli bättre?
Men även om det har varit grymt slitigt att jobba ute på etapperna jämfört med i stora tältet så har det varit mycket roligare också..ingen dötid och med Pelle, Britten (Martin), Petter, Sofia, Benke och allas våran Jukkha i teamet blir det mesta roligt.



Dokumentären vi filmade under veckan blev också mycket lyckad! Tror vi fick ihop minst en timma film med en massa roligheter och inslag.. Men tyvärr fanns det inte tid att visa alla klipp för resten av gänget så vi klippte ihop det bästa av det bästa till en kortare film som blev mycket uppskattad. För er som är intresserade kommer den, tillsammans med några bilder, att finnas till beskådning på Facebook inom kort. Den rekommenderas varmt!


Men som sagt,nu är det grymt skönt att vara hemma igen. Dom närmsta dagarna ska jag ta det lugnt här hemma och låta penicillinet få ur all skit ur min kropp..Jag hoppas verkligen det funkar den här gången så jag kan börja köra på hårt igen.. Sen har jag fortfarande en del saker att fixa inför resan till USA som verkligen börjar närma sig nu. På onsdag lär jag åka till Stockholm för att gå på visumintervju på amerikanska ambassaden. Just nu känns det väldigt drygt att behöva åka iväg igen..men som tur är får jag med mig Andreas tillbaka hit så de är värt en tur och retur resa till storstan... Jag ska verkligen njuta de sista två veckorna hemma i Sverige med mina nära och kära.


Sofie

Inga kommentarer: