onsdag 25 augusti 2010

First days of schooool


Nu har jag gått två dagar i skolan och haft alla "classes" jag har i höst. Alla är verkligen heeeelt olika. Allt från en rysk stenhård Ivana som professor i Pre calculus, en asflummig roliga gammal gubbe i Macroeconomics och en homosexuell professor som pratar i falsett på Philosophy.
Pre calculus känns sådär, Introduction to UNM and higher education verkar riktigt rolig, Macroeconomics kan nog också vara helt okej när jag börjar förstå alla begrepp och English 101 verkar också bra. Dock är jag lite småsur över att jag får läsa i en klass med amerikanska studenter medans Terese och Martine får läsa i en med internationella studenter, och dessutom på en tid som skulle passa även mig mycket bättre..men a ja, jag kommer säkert lära mig engelskan bra.
Däremot så HATAR jag Philosophy...det har alltid varit det värsta jag vet i skolan. Varför ens läsa filosofi, det är väl bara att leva livet som det är och inte fundera på massa onödigt skit? Och dessutom försöka utrycka sig om sådana flummiga saker på engelska som jag inte ens kan utrycka mig på svenska om..det känns verkligen omöjligt. Tänker dom tvinga mig att läsa det struntar jag i det här..vem behöver läsa filosofi hemma i Sverige för att bli ingenjör??



Min förkylning sitter fortfarande i och vi har ännu inte bestämt oss för var vi ska bo..just nu lutar det åt att jag och Terese delar på en studio i en månad för att sedan kunna få en riktigt bra lägenhet med två sovrum, det hade varit så grymt skönt!!

Sofie

Inga kommentarer: