torsdag 18 mars 2010

Tydligen är det inte meningen att jag ska bli frisk. Hostan sitter kvar och jag snorar.. Så det blev ingen skidåkning igen idag och jag har bestämt mig för att lämna träningskläderna hemma i helgen. Tar jag inte med mig dom till Stockholm har jag inget annat val ännat vila så förhoppningsvis är jag pigg och kan träna på riktigt när jag kommer tillbaka till Östersund igen på söndag.

Anledningen till att jag flyger till Stockholm om några timmar är att jag och Terese ska skriva IELTS-test på fredag och lördag. IELTS är ett engelskatest som man måste göra för att kunna börja studera på universitetsnivå i USA. Eftersom det är upplagt ungefär som ett nationellt prov i engelska är det svårt att plugga speciellt till de. Men jag har gjort ett övningstest när det gäller listening och reading å det gick bra. Så det är bara att hoppas att speaking och writing inte heller är speciellt svårt.

Förutom att skriva provet har vi tänkt passa på att ta en sväng på stan när vi ändå är i storstaden och så ska jag såklart träffa Maja! Denna gång hoppas jag på en längre dejt än under Vasaloppsveckan. :)

Sofie

Inga kommentarer: