måndag 8 mars 2010


Så var vasaloppet över för detta år..och vilken avslutning det blev. Spurtseger och vinst för min klubbkompis Jörgen Brink. Grymt starkt gjort! :) Jag kan bara tänka mig hur det måste kännas att åka på det upploppet och passera målportalen som segrare efter 90 långa kilometer i fäders spår.

Efter en liten stunds inventering i tältet fick jag och Terese åka med Fredrik som körde oss och Knappens bror säkert tillbaka till Östersund. Det var faktiskt riktigt skönt att landa hemma på slingan efter 1.5 vecka i Mora och en sväng i Hudiksvall. Men jag har haft det toppen i Mora som vanligt, det är något speciellt med Vasaloppet och jag kommer verkligen sakna det nästa år när jag är i USA.

Det som tyvärr är lite trist just nu är att jag är förkyld..kände av det redan när jag vaknade igår och idag har de blivit lite sämre. Snuvig och svullen i halsen..:/
Jag hoppas det är bättre imorgon och inte sämre för jag börjar redan känna mig rastlös av att inte träna. Men imorn har jag lovat att jobba 11-17 nere på Intersport i stan så det blir bra att få något annat att tänka på.

Idag har det varit Internationella Kvinnodagen, det har jag och Terese firat med chokladtårta och Skavlan ikväll..det var mysigt. :)


Sofie

Inga kommentarer: