måndag 25 februari 2008

Toppenhelg!


I helgen har jag varit i Kalix, rena rama vintersagolandet om man jämför med hur det ser ut här nere i mellersta Sverige.

Det har varit en riktigt rolig helg! Ja stortrivs verkligen med att vara på tävlingar med klubben. Gemenskapen är toppen mellan oss aktivia och alla förstår sig på varandra, för de mesta iaf. Har blivit mycket skratt under helgen!
Torsdag: Denna dag åkte vi mest bil, men resan gick rätt fort eftersom man redan från början var inställd på att åka bil länge. Jag och Lisa satt rätt bekvämt bak i våran bil. =) Väl framme i Kalix packade vi in oss i boendet och sen åkte vi å käkade middag. Riktig mumsig mat! Lite synd om Jens som blev bortglömd dock. =P

Fredag: Dagen började med inspektion av tävlingsbanorna, som såg precis ut som de gjorde när JSM gick i Kalix för två år sedan. När det var avklarat åkte vi till Haparanda för att kolla in IKEA och göra något roligt. Bara Fredrik stannade kvar, han hatar nämligen affärer. Synd för honom att han missade Sveriges största godisaffär - Candy World. Helt sjukt stor med massor med gott. =) Förutom godis shoppade jag och Lisa skor för 49 spänn och de flesta andra köpte mössor.

Lördag: Första tävlingsdagen. 5 km klassiskt stod på programmet. Synd nog så kände jag mig inte alls lika pigg som tidigare i veckan, så de blev till att kämpa rejält. Men det räckte till en 11:e plats så de är jag nöjd med med tanke på känslan i kroppen. :D Fredrik var lika grym som vanligt och vann överlägset med 55 sekunder, Daniel var lika grym denna dag och vann med 45 sekunder. Dubbelt HIF! =)
Ett stort grattis till Calle Halvarsson också, som vann JVM guld i sprint idag.


Söndag: Minus 11 grader, snöfall och blåst bjöd vädret på idag..brr vad kallt! I progolen fick ja lov att starta sist eftersom jag va anmäld i fel klass från början. Och det brukar inte vara några problem, men jag åkte ifatt en tjej som vägrade flytta på sig och jag tog mig knappt förbi i de andra igensnöade spåret. Så 13:e i prologen var jag nöjd med, känslan var bra! Men sen sket det sig totalt. I kvarten blev jag helt överkörd av en tjej som trodde hon skulle kunna ta sig in mellan mig å Sandra när jag låg 5 cm från Sandras skidor. Jävlar vad förbannad jag blev när jag helt plötsligt låg där i ett snömoln! Hatar sån åkstil.. Men efter en timma hade jag iaf lugnat ner mig och kunde koncentrera mig på att hejja på Jens å Fredrik. Dom är grymma!! För Jens vann och Fredrik kom tvåa, en halv fot efter Johan Eriksson. Så Fredrik svek laget genom att bli tvåa..annars hade de blivit seger i alla herrklasser. ;)

Söndag kväll: Spenderades helt och hållet i bilen på väg hem. Men även denna resa gick bra..Lisa, Erik och Mamma är bra ressällskap. :) Stannade å käkade gjorde vi Umeå på pizzerian vi brukar stanna på där...eller ja, inte Peter Linds buss, dom stannade på MAX och körde på en tysk bil istället.


Nu längtar jag riktigt mycket till JSM/SM!!! Ska bli så roligt att få tävla där och umgås med alla igen. Den veckan blir ju seniorerna med också. Ska passa på att fråga Daniel Rickardsson och Björn Lind om hur det är att plugga och träna i Umeå.

Skidåkning är livet!


Sofie

Inga kommentarer: