tisdag 19 februari 2008

Du kan mer än vad du tror


Igår var jag på den bästa föreläsning jag någonsin varit på. Michael Södermalm hette han som föreläste om mental träning och coaching. 6 timmar i lugnetgymnasiets aula flög förbi snabbt. Han hade så mycket bra att säga och gjorde det på ett roligt och utmärkt sätt. Tänk om man fått träffa honom varje vecka, då skulle livet kännas lekande lätt mycket oftare.
" Vad som händer i livet är inte det viktigaste. Hur jag väljer att reagera på det som händer är det viktigaste"
" Påverka inte det du inte kan påverka"
" Du är alltid någon, oavsett vad du gör"
Vad är skillnaden som gör skillnaden? Skillnaden mellan framgång/motgång, vinna/förlora, mår bra/må dåligt? Dessa frågor fick jag svar på och många mer givande tankar. Jag fick även en mental träningsskiva eftersom jag ställde mig upp inför 200 pers och sa varför jag ville ha den. Hejja mig!
Gå in på www.starkare.nu så finns alla hans metoder att ta del av, jag rekomenderar det starkt!

Efter föreläsningen i Falun stack vi ut å tränade på WC och förmodligen JSM-banorna. Fina backar kommer de bli! Ja ser verkligen fram emot den veckan nu..inte långt kvar heller. Jag och Malin H passade tydligen bra på bild där i skidspåret för idag var vi på en stor bild i DD. Märktes att de är WC i helgen för Justyna Kowalzcyk och finnarna var redan där. Synd synd att man inte kan gå och kolla på tävlingarna. Men men..de är ju trots att juniorcup i Kalix och det kan man ju inte missa. Även om skidförbundet enligt mig är okapabla till att planera tävlingar. Ja menar HUR kan man lägga en j-cup i Kalix samtidigt som tjejvasan i Mora och WC i Falun?!? - Idioter. Men jag ska inte lägga energi på något som jag inte kan påverka..så de är bara att le å vara glad. :D

Idag har ja haft skola och fixat en hel del med nycklar och liknande till uthyrningen av lägenheterna nästa vecka. Har även varit in till stan och lånat om min engelska bok. Kan säga att det verkligen börjar märkas att det bara är några dagar kvar till Vasaloppsveckan börjar. Allt är färdigbyggt så de blir omvägar hit och dit när man ska in till stan. Fick även ett samtal från pappa som gjorde mig lite glad, för jag ska få ta bilen hem imorn! =) Han ska tydligen ha nån hyrbil här nere så vi kan ta bilen upp till Kalix. Så istället för nästan 5 timmars tågresa blir de 2.5 timmars bilresa hem.

Shit nu har ja babblat på en del..ska nog ta å göra något annat istället tror jag. Måste bara säga att Maja har varit här två dagar i rad med! Har saknat dig vännen. <3

Å just de...Gossip Girl kommer inte sändas förrän 22/4 i USA. Fan! =P

Natti natti..Sofie

Inga kommentarer: