fredag 15 februari 2008

Härlig Fredag

Idag har varit en bra dag. Har fått en del saker gjorda och haft en riktigt mysig kväll.

Dagen började med en fin cykeltur in till centrum och banken där jag satte in födelsedagspengarna. Gick fin fint de..Men såhär i efterhand skulle jag ha gjort det efter besöket på HM för där visade det sig att mitt kort inte fungerar längre. Och mitt nya ligger ju hemma i Hudik i ett kuvert. Så de blev inge köp på HM idag, men pengar finns de ju på ICA-kortet så jag ska nog överleva utan mitt kort till på onsdag.
Efter besöket på stan blev de träning med ettorna där jag och Malin fick leka tränare,träningen flöt utan problem så förhoppningsvis fick vi ett godkänt betyg. =)
När träningen var klar tog vi bussen på en tur i Mora. Först ut till Krister där vi hämtade upp hans slipmaskin, sen vidare hem hit för att byta till vanliga kläder och skriva handlingslista. När de var avklarat fortsatte resan upp till Matekonomen, Mora Järn och Bygg och ÖB. Mest nöjda är jag och Malin med besöket på Mora Järn och Bygg där vi lyckades välja ut helt rätt sandpapper till båda maskinerna på första försket och helt utan hjälp. :D Blir spännande att se hur vi lyckas med själva slipningen imorgon. (Vi har lovat att måla om de fula dörrarna på skidgym men de måste slipas först)
Kvällen har varit underbart lugn och skön! Vi lagade en riktigt mumsig middag som bestod av klyfpotatis, fläskfilé, sallad, sås och vitlöksbröd = smaskens! Har även ätit saffranspannakotta till efterätt..inte helt fel det heller, speciellt inte när man ligger i soffan å bara har de bra samtidigt.

Måste bara tillägga att tussen är världens sötaste katt, love him!


Inga kommentarer: