torsdag 28 februari 2008

Tillbaka i Mora


Idag har jag åkt tillbaka till Mora. Jag åkte i pappas bil med Fredrik Wengelin som ska jobba åt pappa, riktigt trevlig var han (vi pratade skidor hela vägen ner) och det va skönt att slippa köra. Perfekt att bli avsläppt utanför dörren och få sakerna inburna i lägenheten innan han for vidare till Sälen där han skulle valla i tältet.

Väl här i Mora har jag och Malin varit på stan..vi åt en god paj till lunch på Helmers och besökte sen lite affärer. Hon införskaffade sig veet och jag köpte mig en scarf som jag tänkt ha till min svarta fyndklänning från gina. Riktigt snyggt blev det tillsammans! Efter stadsbesöket har jag inte gjort så mycket vettigt - packat upp väskan, ätit mat, kollat på några avsnitt av las vegas och provat min studentmössa som nu anlänt hem till mig. =) Skidgymnasiet * Mora 2008 står det på den, och SJ där bak.
Imorn är det dags för jobb i Mässtältet, ska faktiskt bli riktigt roligt! Hoppas bara att gammelgubbarna litar lite mer på en i år..för även om jag är ung, tjej och blond så vet jag en hel del mer om skidor än vad dom tror.
Maja anländer hit sent ikväll , hon ska få sova i soffan så hon är pigg imorn när vi ska jobba. Sen imorn är det Carros och Gabbes tur att sova här..alltid trevligt med sällskap. :)

Nu ska ja kolla på Private practice och mysa med en kopp te och älskade tussen.

Sofie

Ja just de ja..måset bara berätta att vår klantskalle till katt lyckades ramla ner i toaletten idag, 10 poäng till honom.

Inga kommentarer: