söndag 3 februari 2008

Söndag kväll


Ja nu har nästan en hel helg till passerat och de har varit en bra helg. =)

I Fredags förmiddag var jag, Malin och Adam på Hemus tillsammans med Lisa från skidförbundet och byggde hopp och orgeltramper inför dagens skidlekplatsutbildning. Resten av den dagen gick åt till lite funderingar över resan till Sardinien, som nu även Carro och Elin ska med på. =) Lite mat handlade vi på ica och vi lagade hasselbackspotatis och kyckling till middag-mumma! Jag och Malin kollade även på något avsnitt av Gossip Girl vilket passade perfekt en fredageftermiddag. Måste även nämna att brorsan kom fyra i j-landskampens sprint. Han är gryyyym. :D

Dagen igår spenderades till största del i Borlänge. Jag och Malin tog tåget dit vid halvniotiden (efter strul med en bitch till tågkonduktör) för att köra sprinttävlingen i Kvarnsveden. Banan va helt otroligt platt och tråkig plus att de tog en himla lång tid innan allt va över..dessutom är platt åkning inte min starka sida direkt men tävling är trots allt alltid bra träning. =D Efter en underbart god lunch/middag hos Malins moster Jejje tog tåget oss hem till Mora igen. När vi landade hemma inför dörren var jag oerhört trött och inte alls speciellt sugen på att cykla ut till öna för att träffa Martin hemma hos Tor. Men jag ändrade mig när Martin erbjöd skjuts dit och det ångrar jag inte att jag gjorde. Vi hade jättetrevligt hemma hos Tor, träffade många av mina gamla klasskompisar och även andra trevliga människor. =D Sen hade jag tänkt att jag skulle gå hem när de andra skulle till Wasa, men planerna ändrades eftersom Martin så gärna ville ha mig med. Så för en gångs skull var jag ute på krogen mitt under vintern, dock i princip helt nykter men ändå, det var roligt att träffa annat folk än skidisar! =P Ja saknar faktiskt min klass, eller speciella delar av den. :) Men förhoppningsvis ses vi fler gånger.
Å just de ja..Fredrik kom femma på 10 km klassiskt i Estland, 3 sek från tredjeplatsen. Men han var tydligen rätt nöjd eftersom formen inte va helt tipp topp som i Gällivare.

Igår kom jag i säng rätt sent men jag var ändå uppe med tuppen idag, tio i sju närmare bestämt. Och sedan åtta har jag varit på Hemus och hoppat i hopp-åkt orgeltramp-åkt skidor i skogen-lekt och haft det helt okej i det härliga vintervädret. Snö och minus tio grader! Kan man tjäna pengar på ett bättre sätt? =)Dessutom har vi fått fika två gånger och en underbart god lunch.
Men nu är de slut med det roliga..de är nämligen dags att börja plugga lite Engelska inför onsdagens prov. Tjohoo!
Och förresten, det är ingen som vet hur man lagar en trasig strömkabel till datorn? Min är nämligen trasig så just nu lånar jag Davids..

Kollade just resultatlistorna från SkidO SM i Lycksele och där hade Amanda Mattsson vunnit sprinten! Rätt coolt att åka typ en skido-tävling på ett år och vinna SM. Kan inte de vara lika lätt på JSM i längd också? =)

Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis till fredrik, det var bra gjort! :) Och angående strömkabeln kan du ju bara gå till en datorbutik så lagar dom den.. Fast förmodligen kommer du åka på att köpa en ny ;)