lördag 16 februari 2008

Skidor, slipning och pappabesök

Idag har det varit vilodag och lördag. =) En riktigt skön dag.. Började med att sova till tio då det passade perfekt att slå på tv: n och kolla på herrarnas längdvärldscup från tjeckien. Har även kollat på skidskytte gånger två och damernas lopp från tjeckien. Roligt att de gått bra för svenskarna idag!

På eftermiddagen tog jag och Malin cyklarna bort till skidgym för att slipa de fula gula dörrarna. De tog en himla tid och kläderna vi hade såg mer gula ut än svarta som de gjorde innan vi satte igång. Men de blev förhoppningsvis så pass bra att färgen som vi ska måla dem i sen fastnar. Dock har vi fyra dörrsidor kvar på de dörrar vi inte hade nycklar till..men de går nog fort att fixa.

Sen när vi kom hem från skidgymfick vi oväntat besök av min kära pappa. Han ringde nämligen mitt på dagen å undrade vad jag gjorde..sen när jag frågade vad han gjorde så visade det sig att han var i Älvdalen på USM och skulle bo på siljan här i Mora inatt. Jag som trodde han va på Scandinaviska cupen i Sundsvall, men där var han tydligen bara igårkväll..gud så han flänger å far! Hur som helst var det roligt att han kom hit en sväng ikväll och åt Malins och min oerhört smarriga hemlagade pizza med skinka, mozarella,soltorkade tomater och creme fraiche.

Melodifestivalen bjöd på ungefär de man väntar sig, några helt knäppa låtar och några hyffsade. Men bäst är helt klart Björn! :D Efter två vinnare utsetts där förflyttade vi oss till min säng för att se The Jane Austen Book Club. En helt okej film om jag får säga vad ja tycker..Malin höll inte riktigt med eftersom böcker inte är hennes starka sida och den här filmen var inte direkt en romantisk komedi vilket hon hellre föredrar. ;) Själv gillar jag Austen..håller just nu på att läsa Emma, men den är på engelska och det gör de hela såå mycket krångligare för ibland fattar jaj inte ett skit av det gamla omoderna språket. Men den är säkert lika bra som Pride and Predujice när jag väl kommer in i den.
Nu ska jag sussa kudde..ska bli så skönt! Natti natti
Sofie

Inga kommentarer: