torsdag 3 februari 2011

Snowday nr 2


Idag bestämde sig skolan att det fortfarande var för mycket snö/kallt/blåsigt ute så dom stängde skolan ytterligare en dag. Snön var i princip obefintlig ute men det var faktiskt riktigt kallt och blåsigt, -15 och blåst känns superkallt här. Istället för skolan har jag haft en lugn dag hemma. Mitt på dan tog jag och Terese en löptur i solen som faktiskt var framme under nästa hela dagen. Det var skönt att komma ut men jag vill så mycket hellre åka skidor i massor med snö!

Hemma i Sverige har SM börjat i Sundsvall och Daniel och Anton lyckades redan idag ta HIFs första medalj, silver i teamsprinten, grymt gjort! Jag hade också verkligen velat vara hemma och tävla på dom stenhårda men fina banorna i Sundsvall. Men istället åker jag till Red River imorgon och tävlar 5 km klassiskt + 10 km skate på 3000 möh. Det ska trots allt bli väldigt roligt och spännande det med. Go Lobos!

Sofie

Inga kommentarer: