söndag 6 februari 2011

Go lobos!


Även om det kändes så idag har jag inte riktigt krypit upp för alla backar i helgen, endast slalombacken där mina såkallade vinterskor inte hade det minsta grepp i snön. :P

Är en aning trött och ska precis hoppa in och ta en lång skön dusch här hemma i huset. Men jag ska försöka knåpa ihop en kort sammanfattning om helgen som varit först. Tävlingen igår var ett framsteg för min del, för första gången i år lyckades jag åka hyffsat fort. Trots att kroppen inte direkt uppskattade tävlingsfarten på den extremt höga höjden orkade jag åka in på en 7:e plats på 5 km klassiskt. Bäst hittils i år. :) Idag stod 10 km skate teamstart på programmet och efter känslan i kroppen förra helgen såg jag fram emot den. Dock blev det inte riktigt som jag tänkt mig idag. Den onda "en gång i månad värken i magen" kom precis innan start och kroppen var stum efter inte ens en kilometer. Det gjorde att dom resterande 9 av banan inte blev en rolig upplevelse. Men jag får vara nöjd att jag inte gav upp och inte var så fasligt långt efter de andra tjejerna. Det väntar ju nya tävlingar nästa helg då magen och kroppen inte borde ställa till det på samma sätt. Vore det inte skönt att få vara kille ibland?

Som lag gjorde vi längdåkare det grymt bra igår. 3 killar och 3 tjejer topp tio för första gången i år var skönt att äntligen lyckas med, dessutom med Martin som segrare och Martine tvåa. :) Idag var vi inte riktigt lika högt upp i resultatlistan men våra alpinister höll fanan högt båda dagarna så förhoppningsvis klarade vi att vinna totalt ändå. Go lobos!!





Sofie

Inga kommentarer: