söndag 13 februari 2011

Aspen levererar!



Det här visade sig bli en bra dag! Solen sken ännu gång från en klarblå himmel och jag åkte 5 kilometer klassiskt fort och slutade 4:a. Lite småsurt att vara 0,3 sekunder från 3:e plats men jag tänker absolut inte klaga över det. Jag är bara glad över att det känns så himla mycket bättre att åka skidor nu än i Montana och Utah. Terese åkte ännu lite snabbare än mig och slutade 2:a. Grymt roligt! :)

Efter tävlingen åkte vi en del av morgondagens 21 kilometer långa bana baklänges, vallade skidor i solen och for sedan in till centrala Aspen för att äta och strosa runt lite. En toppendag helt enkelt! Dock vet jag inte om våra ansikten håller med om det, för de flesta av oss ser ut som stoppljus efter en hel dag i solen på hög höjd. Så imorn blir det ännu mer solskyddsfaktor på.

Sofie

Inga kommentarer: