fredag 25 februari 2011

Icicle


Banorna här i Salt Lake är sig lika, precis lika kuperade och jobbiga som sist. Men långa uppförsbackar innebär långa utförsbackar också. :) Huset är också lika nice som förra gången. Tor och Martin roade sig länge med att försöka slå rekord på ett av dom fåninga wii spelen, jag och Martin spelade bordsfotboll där Martin var minst dålig av oss båda, samtidigt fortsatte Tor att försöka slå Martins högsta rekord. :P
Värt att nämna är även att vi under en promenad runt kvarteret hittade en ganska så stor icicle. En icicle är en istapp och denna var verkligen ett praktexempel.

Dagens absolut bästa var helt klart att äta frukost i soffan framför VM på storbildskärm. NRK har,till skillnad mot SVT, fattat grejen med att göra det möjligt att se livesändningar utanför landet. Jag är mycket tacksam att vi fick se Hellner krossa allt motstånd och Jönsson äntligen få en mästerskapsmedalj!!! Grymt synd att inte Ida och Charlotte fick chansen att visa vad dom gick för i finalen, men det kommer fler lopp. Dock blir det svårt att se resterande live efter dom går mitt i natten här hos oss..

Imorgon väntar första tävlingen här, 5 km skate. Jag ska göra allt jag kan för att åka fort fort fort!

Sofie

Inga kommentarer: