måndag 28 februari 2011

Regionals


Nu börjar jag få tillbaka lite energi i kroppen igen efter helgens bravader i Utah. Förra gången vi var där var jag inte alls nöjd med mina tävlingar och kroppen kändes långt ifrån pigg. Den här gången var både kroppen och knoppen på lite bättre humör vilket kändes skönt. I fredagens skaterace på 5 kilometer hade jag bestämt mig för att öppna lugnare än vanligt, och även om jag tröttnade lite på slutet räckte det till mitt bästa skatelopp för säsongen och en 9:e plats.
Dagen efter väntade 15 km klassiskt och även det här loppet gick mycket bättre den här gången. Jag orkade åka med täten utan problem det första varvet och efter två till varv med alla dessa uppförsbackar tog jag mig imål som 7:a. Med dom resultaten klättrade jag i NCAA qualification listan och det gav mig en av dom tre platserna till NCAA i Vermont nästa vecka. Som lag hade vi hela 5 utav 6 tjejer kvalificerade men tyvärr får bara 3 från varje team får åka. Om jag fick bestämma skulle Terese, Linn och Ingrid också med! Det visar i alla fall vilket grymt starkt lag vi har.


Förutom två hårda tävlingar var det också bankett den här helgen, så efter fredagens tävlingar rullade vi in mot Salt Lake City. Utsikten från Utahs fotbolls stadium / OS arena var grymt fin och vi fick riktigt god mat. Massa olika priser delades ut och av oss lobos blev AC och Martin MVP (Most valuable player).



Den här veckan väntar skola och en del snabba intervaller innan det på lördag bär av med flyg till NCAA i Vermont. Sedan när jag kommer tillbaka hit till ABQ en vecka senare finns Andreas här och väntar på mig och det är Spring Break! Jag längtar :)

Sofie

1 kommentar:

Malin sa...

Då ses vi i Vermount tjejen!