onsdag 2 februari 2011

Snow Day och världens kap!


Den här tisdagen har varit en annorlunda tisdag. I Albuquerque brukar solen skina för det mesta och det är sällan det är minusgrader ute. Imorse hade vi -8 grader och det hade snöat inatt. Sammanlagt hade det kommit max 3 cm snö men det räckte för att vi skulle kunna åka skidor på golfbanan vid skolan. Det räckte också för att en så kallad Snow Day = inställd skola. Helt galet! Men iofs, snöar det en eller två gånger per år kanske det inte är värt att satsa på att ha någon som helst typ av snöröjning.

Istället för att ha skola i eftermiddag var jag och Terese till Coronado Mall. Jag införskaffade mig en ny välbehövlig mascara och kabuki borste (min gamla har gått sönder) väldigt billigt..men det var ingenting mot för hur billigt jag köpte mig en dunjacka! Den här rosa dunjackan från Hollister betalade jag runt 20 dollar för, eller exakt 136 kronor. 136 kronor för en jacka som lika gärna kunnat kosta 2500 kr hemma i Sverige. Sjukt bra!! Den är verkligen knallrosa också, syns inte så bra när jag har den på mig men den är lika rosa som den andra bilden visar. :)





Sofie

Inga kommentarer: