fredag 26 november 2010

Thanksgiving


Efter tio timmar i buss igår, en övernattning i Salt Lake City och ytterliggare fem timmar i bussen idag har vi äntligen anlänt till Yellowstone! Det känns lite som att komma hem till Sverige igen när vägen kantas av barrskog och det är massor med snö ute. Dessutom är det ett riktigt vintrigt klimat med runt -15 grader. Så jag var minst sagt lycklig när jag fick sätta på mig skidorna igen och träna för första gången på över en vecka. Spåren var toppenbra, mina nya pjäxor sköna och jag kände mig inte så galet sliten som jag brukar göra efter jag varit sjuk, och speciellt efter feber. Jävligt synd bara att inte kunna stå på startlinjen imorgon..jag är så galet tävlingssugen!!

Idag är det en väldigt speciell dag här på andra sidan atlanten; Thanksgiving. Det hela går ut på att vara tacksam, umgås med sin familj och äta massor med god mat. Så eftersom skidlaget praktiskt taget är vår familj går vi ut och äter en riktig Thanksgiving middag här i West Yellowstone och är tacksamma över att vi får vara här och åka skidor. :)

Sofie

Inga kommentarer: