tisdag 23 november 2010

Opera vs Real life


Idag har jag sett min första hela opera. Det var helt klart en annorlunda upplevelse och kanske inte det jag kommer spendera resten av mitt liv åt. (Tur att jag har en annan vän som är grym på detta istället för mig, Maja jag saknar dig!) Dessutom slutade operan, efter 2 timmars kärleksbekymmer, med att båda dog. Mannen blev skjuten och kvinnan hoppade från ett hus av hjärtesorg. Hur muntert är det??
Själv tänker jag försöka undvika den situationen i mitt eget förhållande. Det närmsta jag kanske kommer i framtiden är att hoppa ner från hustaket och rädda Andreas från blöjbyten. För det har jag lärt mig idag att det inte är populärt. :P Hahah.. Dock kommer aldrig det hända heller, som tur är!
Jag tror helt enkelt jag behåller mitt förhållande och håller mig ifrån operans värld. Då kanske historian slutar lite lyckligare..eller åtminstone med att ingen dör!




Sofie

2 kommentarer:

Majola sa...

Saknar dig med min fina vän! vad hette operan då?
Puss

Sofie Jonsson sa...

Den hette Tosca. :) Vad ska du göra över jul?? Pusss