fredag 17 september 2010

Mer än helt okej..

Den här torsdagen har varit en riktigt bra dag! Den började imorse med 4 gånger 8 minuters skateintervaller på Bike path vid klockan sju. Även om det är jobbigt att gå upp så tidigt är det helt klart värt det när man får träna i en lite mer behaglig temperatur. :) Direkt efter väntade som vanligt styrkan som även idag var riktigt tuff. Jag har verkligen blivit mycket starkare sen jag kom hit! Tusen tack för det Russel.
Något som jag fortfarande är imponerad över är uppbackningen vi har här. Dom senaste dagarna har jag känt mig lite trött i musklerna runt knät, förmodligen efter all löpning i branta utförsbackar. Så efter träningen idag fick jag knät kollat av en sjukgymnast utan att behöva vänta eller göra någonting alls.! När händer det i Sverige? Han gav mig några övningar och ska beställa ett specialskydd som jag kan ha när vi springer ner för alla branta berg här i närheten. Grymt bra!

Dagen har sedan fortsätt precis lika bra. På Macroeconomin fick vi tillbaka vårat första test och jag fick A. :) Dessutom har vi fått en hel del kläder som vi väntat på i några veckor. Rött är ganska snyggt eller vad säger ni?



Alldeles strax kommer Tor och hämtar upp hos tjejer i Scandinavian House..vi ska nämligen åka iväg och käka middag tillsammans med laget och sedan shoppa. Kan det bli ett bättre slut på dagen?

Jag är helt enkelt glad idag!

Sofie

1 kommentar:

Majsan sa...

Jag kan verkligen rekommendera kinesiotape, den färgglada tejpen. Jag har överbelastat mina knän och efter att jag tejpat känner jag ingenting. Nästan för bra för att vara sant. Kul att se att du är glad och att du har det bra, kämpa på :) Kramar från ett regnigt Sverige!