lördag 4 september 2010

Frustration

Det här har nog varit den jobbigaste dagen sedan vi kom hit till Albuquerque för 2,5 vecka sedan. Ända sedan vi klev av flygplanet sent på kvällen den 17:e augusti har det rullat på i hundra knyck.. Det känns som jag knappt hunnit slappna något alls. Och för tillfället känns det inte som att det kommer komma någon riktigt lugn dag den närmsta tiden..

Det är helt enkelt tillräckligt mycket att göra med att gå i skolan och göra alla läxor vi får varje dag och träna bra. När vi samtidigt måste fixa med något varendaste dag räcker tiden knappt till.. Och dessutom är jag totalt jävla less på all byråktrati och onödigt krångel här. Just nu håller vi på att ska skaffa el, gas och internet till huset och det är inte direkt det lättaste. Idag var det nära att jag hade sönder en faxmaskin som inte fungerade på skolan eftersom vi var tvugna att faxa vårt hyreskontrakt och ett pass till elbolaget och sedan ringa upp dom IGEN inom 24-48 timmar... Så på eftermiddagen idag när jag cyklade hem från skolan ville jag bara lämna allt och åka hem med första bästa flyg. Men efter att ha fått prata lite med Andreas och försökt slappna av en stund så kändes det lite bättre.. Allt kommer säkert ordna sig tillslut ändå. Det är bara det att jag hatar att inte ha saker organiserade och fixade i tid.

Något positivt med den här dagen är i alla fall att vi har köpt sängar!! Så imorgon kommer dom levereras till vårat hus och vi kan äntligen flytta in i ett varsitt rum. Jag längtar verkligen efter att få krypa ner i min alldeles egna, sköna säng...

Bilderna är från när vi dagen till ära kom tillbaka från sängshoppandet och märkte att vi blivit utelåsta. Precis vad vi behövde en fredagskväll som denna!







Sofie

Inga kommentarer: