tisdag 7 september 2010

Är detta något för mig?


I fredags tyckte jag att det var den jobbigaste dagen här.. Just nu tycker jag nog inte riktigt det. Lördagen blev också väldigt jobbig...
Det började bra med löprace 5 km på golfbanan som jag är väldigt nöjd och stolt över att jag genomförde utan att helt gå in i väggen. (En av dom positiva grejerna mamma)
Dessutom hann jag mellan träningspassen åka och fixa internet åt oss samtidigt som Terese tog emot våra sängar i huset och Martine städade ur där vi bott hos Ingrid.
Efter dagens andra pass som blev ett lugnt rullskidspass flyttade vi äntligen alla våra grejer till huset..som jag längtat efter det! Men det jag längtade efter mest att lägga mig i min egen säng och få sova på kvällen blev inte riktigt som jag tänkt mig..
Mitt på natten hade jag inte tvekat en enda sekund på att åka hem och aldrig mer komma tillbaka hit.. Jag åkte hit för att bli grym på att åka skidor, inte åka skidor och festa.

Alla är verkligen jättesnälla här men jag tvivlar starkt på att collageliv och skidåkning är något för mig? Jag vill vara seriös i det jag gör och just nu känns det inte riktigt som att livet här passar så bra in i det.. Träningsmiljöerna verkar verkligen vara toppen, men jag är ganska så missnöjd över vad jag måste läsa i skolan och hur den fungerar.. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att tänka positivt framöver och förhoppningsvis kommer det kännas mycket bättre snart. Annars är inte det här roligt längre..
Mellan alla jobbiga tankar och funderingar har jag fått vara ute på ett bra 3-timmars pass igår där vi först åkte rullskidor 1.5 timma uppför och sedan sprang 1.5 timma. Även idag fick vi känna på rejäla uppförsbackar när vi sprang runt i bergen precis här utanför Albuquerque.. Jävlar vad trött jag var efter 2.5 timma med väldigt lång tid i högre pulsintervaller.



Just nu borde jag egentligen göra läxor men jag har verkligen lust eller motivation alls att lära mig något nytt om macroekonomi..för vad ska jag med det till egentligen??

Sofie

Inga kommentarer: