fredag 1 januari 2010


Vips så har det hunnit bli 2010! Dagarna passerar så snabbt så det är inte konstigt att åren flyger förbi också..

Årets och deceniumets sista dag hade jag verkligen att göra från tidig morgon ända in på små timmarna. Kylan gav med sig igår och termometern visade enbart -12 så jag passade på att köra intervaller på morgonen innan jag började jobba vid elva..när jag sen slutade där vid tretiden cyklade jag direkt hem för att duscha, plocka ihop lite saker och sedan anlände Jennie och Sanna och vi snodde gemensamt ihop en riktigt god trerätters middag samtidigt som det fixades hår och las makeup. :)
Efter vi med Christoffers hjälp ätit tills det inte gick ner en enda bit till av cheescake bar det av bort till travet och nyårsfest. Där bjöds det på välkomstdrink, singstar och lite annat smått och gått..
Kvällen var inte sådär superduper som en del verkar ha tyckt, lokalen var alldeles för stor för 30 pers och det satt mest och pratades i hörn lite överallt. Men trevligt sällskap av Sanna, Jennie och Jennie mfl gjorde ändå att det blev en trevlig tillställning. :)

Sömn blev det inte så mycket av inatt eftersom jag började jobba redan klockan 9.45 imorse på skidstadion. Jag var rätt ensam ute på vägarna, speciellt på cykel, så tidigt på morgonen.. :) Som tur är har det varit rätt lugnt på jobbet idag så även om jag varit väldigt trött bitvis har det gått bra att jobba. Men det var ändå grymt skönt att cykla därifrån vid halv fem tiden och landa i Sannas soffa med en kopp te och kolla på touren. Efter en cykeltur tillbaka hit till campingen fixade vi lite tacos och mumsade i oss lite mer cheesecake och sedan dess har jag inte rört mig ur soffan.
Fast nu ska jag nog ta och röra på mig, hoppa in i duschen och sedan krypa ner i sängen och SOOOVAAAA!!

Gott Nytt År förresten. =)

Sofie

Inga kommentarer: