måndag 4 januari 2010


Brrrr vad kallt det ska bli i veckan!! Kallare än -30 ska det tydligen sjunka till.. Det lovar verkligen INTE gott inför helgen när det är dags för Sverigecup och Scandinavisk cup i Åsarna, som inte är känt för att vara världens varmaste ställe. Men de kommer säkert sluta med att Wassberg står och blåser på termometern så den visar precis tillräckligt varmt för att köra.
Imorse var det dock fortfarande riktigt varmt, för det är vad -10 grader känns som nu, så jag passade på att köra skateintervaller. Kroppen känns fortfarande sliten men det lossnar förhoppningsvis snart nu när det är en lite lugnare vecka.

Efter jag fått lunch i magen satte jag mig på cykeln och trampade iväg till skidstadion och jobbade fram till sju. Det var en hel del att göra idag med många skidor att valla och kunder i butiken, men det är bara roligt och ännu roligare blir det när man får beröm av kunderna. :) När jag slutat jobba satte jag mig på cykeln igen och drampade fort som satan för att hinna hem till finalen på dagens sprint i Tour de Ski och jag hann precis komma hem för att se Emil vinna före Markus med Teo på en femte plats - grymt! Och dessutom gjorde Magda ett supderduper race och kom 9:a! Watch it, she's perfect. ;)

Nu blir det sovdags så jag är pigg imorn när jag börjar jobba strax före tio.


Sofie

Inga kommentarer: