måndag 11 januari 2010


Åsarna hade verkligen otrolig tur i helgen att temperaturskillnaden var så pass stor mellan stadion och kyrkspåret. I lördags morse när vi åkte från ski-center visade termometern minus 27 grader medans det uppe vid kyrkan bara var minus 14, smått otroligt med tanke på att höjdskillnaden ändå inte är jättestor och avståndet bara några få kilometer.
Så på 5 platta kilometer längs kyrkspåret, en extra sväng upp til masten och den översta delen på ordinarie milbana kördes tävlingarna både lördag och söndag. Det var dessutom egentligen tänkt att vi skulle åka 15 km på lördagen men det kortades ner till 10 km och startmellanrummen blev 15 sek istället för 30 så att alla, både seniorer och juniorer, skulle hinna köra klart innan mörkret föll.

Med lördagens lopp så är jag nöjd! Jag skulle egentligen vilja åka ännu fortare men innerst inne så vet jag att jag måste vara nöjd med att jag inte är så himla långt efter. Jag kan inte gå och fundera över hur mycket bättre det skulle gå om jag fått en bra försäsongsträning för en gångs skull, det gäller att prestera efter de förutsättningar som är och inte vad som kunnat vara.
På söndagen gick det dock riktigt riktigt dåligt..det fungerar helt enkelt inte att åka fort uppför backar med fötter och ben som man inte riktigt känner om man rör på eller inte.
Efter tävlingarna var det riktigt skönt att inte ens ha en timmas bilfärd hem och eftersom jag fick åka med Eva hem kändes det knappt som fem. :) Däremot är det alltid lika tungt att packa upp väskan och börja laga mat när man kommer hem dödstrött..därför hade jag grymt mycket tur som blev bjuden på middag av Frida! En oerhört god måltid med klyftpotatis, kyckling, chevresås, sallad och fruktsallad bjöd hon mig på. Så himla snällt och det var kanontrevligt dessutom. Alltför länge sen vi sågs sist..det får bli ändring på det framöver. :)






Sofie

1 kommentar:

frida sa...

tack själv gumman =)
jag tycker verkligen det är dåligt av oss att det går så långt mellan gångerna.. skärpning..!!
älskar den där bilden btw <3