onsdag 6 januari 2010


Eftersom termometern visat på minus 25 grader idag har jag haft det väldigt lugnt på jobbet, kan nästan räkna dagens kunder på en hand.. Men jag förstår dom, jag cyklade till jobbet klädd som en michelingubbe men frös ändå lite grann. Det är tur att det varit både Tour de Ski och Skidskytte på tv så jag inte behövde känna mig alltför ensam uppe på skidstadion. :)

När jag kom hem från jobbet gick jag och Terese på en promenad. Jag hade fortfarande täckbyxor, fleecetröja, stor halsduk, dubbla vantar, mössa och luva på mig men ändå så blev jag så kall om kinderna att jag blev vit! Blir det tävling i Åsarna i helgen och runt - 20 grader så måste ja nog tejpa hela ansiktet för att inte förfrysa sönder mig.

Nu ska jag bädda med nya sängkläder i min säng, har fått hjälp av Terese att ruska mina sänkläder i -27 ikväll, de ni!

Sofie

Inga kommentarer: