tisdag 26 januari 2010


SM-veckan i Piteå gick så himla fort.. helt plötsligt var det i förrgår söndag och dags att åka hem hit till Östersund igen. Men därimellan hann jag såklart med att tävla några gånger också..3 närmare bestämt.
Min första distans var 15 km pursuit på torsdagen och trots att jag tappade en del på skaten orkade jag distansen bättre än vad jag trodde. Den första 7.5 km långa klassiska delen kändes dessutom mycket bättre än vad jag åkt klassiskt tidigare i år. :)
Sprint har aldrig riktigt varit min grej och jag är absolut inte tillräckligt snabb..men jag åkte ändå helt okej och fick med min 23:e plats åka kvartsfinal vilket var riktigt skoj. Det var väldigt roligt att åka inför flera tusen som
hejjar!
Sist ut på programmet stod 10 km skate, ett lopp som vi körde på riktigt tuffa banor med långa jobbiga uppförsbackar och branta kurviga utförslöpor. Och säger Anders Södergren att det är en jävligt jobbig bana så är det inte helt lätt. :) Jag åkte så fort som jag orkade upp för backarna och det räckte till en 19:e plats och 9:a i U23 klassen. Min önskan är såklart att det ska gå ännu bättre men med tanke på förutsättningarna är jag nöjd. Dessutom är det roligt att få höra av många att jag var helt klart bäst utför, det är alltid en början. :) När jag får träna bra en hel säsong kommer det gå fort uppför också!

Sofie

2 kommentarer:

Malin sa...

Grymt bra åkt Sofie : ) Många Kramar från Trysil..

Rolf Carlsson sa...

Sofie!
Vi var inne och kollade startlistan så vi visste att Du hade nr 37 i söndags. Såg när Du grattade Charlotte i direktsändning och i många repriser. Bra kämpat! Önskar att Morfar fått vara där!
Kram!
Gerty och Rolf