söndag 17 januari 2010

När jag jobbat klart igår tyckte jag att jag var smart som tog med mig skidgrejerna dit och stack ut och tränade direkt efter jobbet..och det gick precis enligt planerna också ända fram tills jag åkt mina 1.5 timmar och skulle gå tillbaka in till duschen för att byta om och hämta mina grejer. Jag hade nämligen helt missat att ytterdörren till utsikten låses halv fem på helger! Och nyckeln som går till ingången på baksidan hade jag ju lagt i jackan som var inlåst i duschen. Så där stog jag blöt och svettig i mina träningskläder och kunde inte på något vis komma till mina grejer. Det är precis man vill ska hända en lördagskväll när man är trött och hungrig!!
Som tur var löste det sig tack vare Sanna och Lena! :) Lena kunde komma in med sin nyckeln och låsa upp ingången på baksidan och Sanna lånade mig varma kläder, bilen för att hämta mina grejer och dessutom bjöd hon mig på middag. Hur snällt som helst! Lite senare kom även Tessan över så vi myste i soffan framför en film med te och gott fika, slutet gott allting gott. :)

Dagen idag har varit lika händelserik, förutom inlåsta grejer. Vid åtta landade jag äntligen i soffan efter jobb, träning och tvättning. Så det är snart dags att krypa ner i sängen så jag vaknar lite mer utvilad imorgon!

Sofie

Inga kommentarer: