fredag 8 januari 2010


Om en stund åker jag och Eva till Åsarna. Förhoppningen är att det ska bli Scandinavisk cup där imorgon, 15 km skate för oss seniordamer. Men kylan har inte riktigt velat släppa taget om Jämtland än (-28 när jag klev upp vid 10) så för tillfället är det lite väl kallt för att tävla.. Men planen är att flytta tävlingen till den övre delen av den vanliga 10 kilometersslingan eftersom temperaturen uppe vid kyrkspåret varit mycket varmare idag och de senaste dagarna. Så jag hoppas att det max är minus 15 grader imorn när jag står på startlinjen! Är det runt minus 20 forftarande så får jag se hur jag gör..det beror helt och hållet på hur det känns innan start. För även om det är en viktig tävling är ändå hälsan prioritet nummer ett och det är ju en fördel om näsa, kinder, händer och fötter sitter där dom ska och inte förfrusit helt när mållinjen är nådd. Dessutom är det bara lite drygt en vecka kvar till SM så det är inte ett bra läge att förstöra luftrören helt och hållet..

Men än så länge lever hoppet om att kylan dämpas och vi får lite mer humana temperaturer att tävla i! Ullunderställ, rånarluva, överdragsvantar, tejp och varmare pjäxor är i alla fall nedpackade..

Sofie

1 kommentar:

Lena Andersson sa...

Hej Sofie!
Detta är Tereses mamma som tycker att du är väldigt söt på bilden. Heja på i Åsarna. Själv skulle jag ha varit Stockviks mattant, men eftersom Terese stannar i B-forsen, gör jag det också. Lycka till! /Lena