tisdag 24 juni 2008

Värre blev de

Igår trodde jag att de inte kunde bli så mycket värre på hygget men de blev de. Idag åkte vi hela vägen til Leksand där vi skulle sätta 87 lådor på 4 pers,vilket är rätt lagomt. Men de började dåligt redan från början då vi gick rätt ut i skogen efter blå snitslar som plötsligt tog slut. Å där stog vi utan nått hygge.. Väl tillbaka på draktorvägen klafsade vi fram i lera och kom tillslut fram till det som skulle föreställa vårt hygge men som snarare va en grön jävla äng. Dessutom blir ja getingstucken innan vi ens kommit fram till lådorna. Tjoho! Jag, Maria å Mattias var redan nu nära bristningsgränsen..men Sara tyckte vi skulle sätta som att de va omarkberett å de började vi med..men efter två lådor gav vi upp. De va gräs å skit så man visste inte om man klev i ett getingbo eller på en orm..äckligt! Så vi travade ner till bilen igen å åkte hem när min fot började svullna upp.
Som tur är blir de inge mer plant nu. :D Jippie!!

Imorn flyttar ja hem till Hudik igen..helt sjukt vad konstigt de börjar kännas! Jag har trivts så himla bra här på Tingsnäs i Mora. Kommer sakna lägenheten,träningsmöjligheterna å framförallt alla vänner här nere! Iofs har många flyttat hem men ändå.. Maja kommer jag inte kunna träffa när ja vill längre..snyft! Det har varit så kul sen hon kom hem hit till Mora igen. =) Som tur är ligger inte Hudik alltför långt bort..så jag kan alltid komma ner å hälsa på! Men de känns konstigt att jag aldrig mer kommer åka "hem" till Mora. Men allt har sin tid..å nu är de dags för något nytt.

Snart börjar Morden I Midsommer...å nyss har de varit Allsång På Skansen. Så nu ska jag återgå till tv:n.

Undrar hur kvällen kommer att sluta?

Sofie

Inga kommentarer: