tisdag 17 juni 2008

Bra och Dåligt

Igår va de en riktigt bra dag ute på hygget...jag å Mattias fick sätta 28 lådor var för oss själva på ett och samma ställe. Raderna va fina och helt okej att sätta i.. Det började lite dåligt med att jag fick sätta i myrmark och min korg gick sönder, men det löste sig rätt snabbt. Och när vi kom på den smarta taktiken att gå bredvid varandra å snacka skit samtidigt som vi satte gick tiden mycket fortare också..=) Endast 4 lådor fick vi lämna kvar (Vilket vi tyckte va onödigt men Sara och dom andra orkade tydligen inte vänta på oss)

Så idag fick jag börja med att sätta dom fyra lådorna själv, mellan raderna eftersom allt redan va satt..dessutom slutade min mp3 att fungera nästan på en gång. Tjoho. Sen när jag väl va klar med de fyra lådorna väntade fem till som jag också skulle sätta mellan raderna själv. Men det visade sig att de va rätt bra ändå..för när jag skulle hjälpa de andra sen bestod raderna mest av sten å ris, inget att sätta i alltså. Men jag fick ner hela 27 lådor idag också tillslut. =) De sista 7 sattes ner på hygget där Zanders bil spenderat dagen...och de hygget va INTE fint. Så även om de va tråkigt att inte sätta med Zander, Maria å Mattias så tjänade jag nog på de idag. =)

3000 kr på två dagar med en timlön på 220 kr är inte helt fel..även om de är ett jävla slitgöra att sätta 7000 plant.

Ikväll ska jag packa ihop lite mer grejer här hemma och köra lite styrka. Måste ju se till att behålla styrkan. Men imornkväll blir de ingen träning utan fotboll här hemma, förhoppningsvis med sällskap av några plantvänner. =)


Jag blir alltid lika förvånad när de står nått om pappa på längd..han berättar liksom inte sånt. Hehe
http://www.langd.se/blixten-ser-orosmoln.4492199-86106.html


Sofie

Inga kommentarer: