måndag 2 mars 2009

Oflyt

Imorse kom vi iväg från Mora vid nio men vi kom inte så långt innan det tog stopp. I Skattungbyn låg vi bakom en stor buss och precis där det är som smalast mellan två hus får bussen möte av en stor lastbil och stannar nästan helt..vilket inte våran tungt lastade och grymt sega folkvagnsbuss gjorde så pang sa de och vi körde rätt in i bussen och totalförstörde fronten på vår minibuss. Som tur var hände det inte så mycket mer förutom att pappa fick två sår på handen. Men minibussen var totalt förstörd så vi fick lämna alla grejer i den, förutom våra klädväskor, å hoppa in i bussen vi kört in i...den skulle nämligen till Ö-vik så vi skulle få åka med till Hudik. Men redan i Furudal tog de stopp igen..för förmodligen hade bussen fått en "hjärnskakning" när vi körde in i den så säkerhetssystemet gjorde att den inte gick att köra. Men efter nån timma där kom en annan buss som vi fick flytta över till så vid tre var vi äntligen hemma i Hudik. Inte den resa jag och pappa tänkt oss direkt. Det ska alltid strula när det som minst passar sig...men vi hade ju tur i oturen trots allt. :)

Väl hemma igen så har jag skrivit klart min skoluppgift å sen lagat middag, renskav med potatispure å rödvinsås med lingon. Så nu är jag verkligen sjukt trött! Imorn blir de inte många knop gjorda iaf..annars lär jag väl aldrig bli frisk.

Sofie

Inga kommentarer: