måndag 3 mars 2008

Vasaloppet


Igår var det dags för vasaloppet igen. Detta år valde jag att inte följa med pappa på elitservice så istället såg jag starten i soffan hemma tillsammans med Malin. Rätt roligt att först se Carro, som fått äran att vara kranskulla i år,i tv-intervju och sedan David som ett tag ledde hela loppet. =) Det blir alltid en härlig pirrig känsla i magen när det är vasaloppet och jingeln spelas överallt. Målgången såg vi på plats och i år var det Jörgen Auklands tur att vinna efter 9 mil i väders spår. Direkt efter Davids och första tjej, Sandra Hanssons, målgång kilade jag och Malin till Stadiumtältet för att jobba. Det var typ helt dött i tältet så efter någon timma fick vi börja inventera. Och det fick vi hålla på med väääldigt länge. Swix/Fisher hade överlägset mest grejer i tältet:kläder,mössor,vantar,vätskebälten,dubbelt så mycket vallor som alla andra,skidor,stavar och pjäxor. Så för mig och Malin tog det en jävla tid. Inte förrän nio var vi klara och då hade vi inte käkat mat sedan halv tolv...snacka om att vi var hungriga. Men nöjda också! Synd bara att Mattias,Jörgen och de andra inte såg vilket jävla skitjobb vi fick göra.. =P

Efter jobbet hämtade vi pizza från järnvägskiosken på vägen hem till lägenheten. Väl hemma satt David i soffan och såg jättetrött ut och Carro stod i duschen. När vi satt oss ner allihopa såg vi nog ut som halvt döda människor..David på grund av Vasaloppet, Carro efter allt flängande som ingår i kranskullejobbet och jag och Malin efter jobb i 9 timmar utan mat. Gissa om vi somnade gott igår? :P

Idag sken solen från en klarblå himmel och efter lite frukost skjutsade Carro mig och Malin till kyrkan för ett härligt lugnt skidpass i vasaloppspåret. Solen värmde riktigt härligt och snön knistrade och gav oss en riktigt härlig vårkänsla! =) Vår längtan till Bruksvallarna och fjälltop ökade rätt rejält..
Efter träningen har jag pluggat en hel del idag, engelska och specialidrott. Förutom de har vi handlat lite och jag har lagat en smarrig paj. =) Minatti har även varit hit med pengar till alla som hyrt ut boende..så nu har jag en heeeel del 500-lappar här hemma kan jag lova.

Jag har pratat med Mattias idag också..jag hoppas att han mår bättre imorgon än vad han gjort idag. :)

Sofie

Inga kommentarer: