torsdag 6 mars 2008

Härlig dag


Den här dagen började strålande. Solen sken från en klarblå himmel, de hade kommit nån cm nysnö inatt och spåren upp mot rostberg va riktigt fina. Det blev en härlig skidtur tillsammans med Krister..jag är himla nöjd med honom som tränare. =) Idag berättade han en riktigt hemlis för mig med..en väldigt rolig sådan! Ska bli skoj att få hjälpa till med den.



Förutom skidpasset har jag kört styrka i gymmet i eftermiddags..samtidigt som Adam, Gustav, Malin, Märta och Maja. Rätt skönt att få komma igång med styrkan igen.
Men mellan de två passen han jag göra ett riktigt fynd nere på stan! Ett par vita söta skor och en scarf inhandlade jag för endast 35 kr på röda korset. =) Billigt och bra. Något som däremot inte är billigt är skinnjackor. Speciellt inte dom riktigt riktigt snygga från skinnaffären. Så det blir nog nån av dom mer billigare varianterna tror jag. Just nu lutar det åt den bruna på bilden. För visst kan man ha en brun jacka i vår trots att typ alla kör svart?


Nej nu är det dags för en dusch och sedan lite gosiga myskläder..hej så länge.
Ojdå..nu kom Claes hit och frågade om jag vill följa med till Holmenkollen i helgen..shit vilken svår fråga! Blir till å fundera över den lite..




sofie

3 kommentarer:

Majzan sa...

Sofie det är klart du ska följa med till Kollen.. Ingen kan tacka nej till ett sånt erbjudande, tänk vilken folkfest och en massa goanorskar =)Hoppas de är bra med dig och att plugget och träningen går bra.. Hur känns formen inför jsm? Är den på uppåtgående? Hoppas på de.. Önskar att jag hade lika mycket tid att träna som ni har.. Men skolan kräver otroligt mycket tid.. Men samtidg är de också kul.. SÅ man får försöka prioritera.. Igår valde jag och Monika att ta en skidtur i de sagolika vädret istället för att gå på föreläsningen och de var de helt klart värt.. Du får hade toppeen =)
Kramar Majzan

Sofie Jonsson sa...

Jag vet!! Jag är sååå sugen på att göra de. Men problemet är att jag har två träningspass på lördag, ett på söndag och plugg jag måste göra i helgen. Plugget är inte så viktigt men träningen måste jag komma igång med nu sen den ofrivilliga vilan ja fick förra helgen när jag hade ont i halsen. =/ Det får helt enkelt bli ett annat år jag åker dit. Så formen just nu är sådär, men jag ska försöka få upp den till nästa vecka. :D Jag hoppas du kommer ner och åker någonting? Okej...de lät härligt! Vad läser ni för något nu i skolan? Kramar =)

Maja sa...

Det är ju just därför du ska ha en brun istället för en svart. Varför vara lika som alla andra?
Pussen till dig!
/ Maja