måndag 24 mars 2008

Påskhelgen


Så har ännu en Påsk passerat. I år var jag som vanligt (med undantag för de två senaste åren) i Klövjö. =)
Vi kom dit sent på torsdagkväll och kröp genast ner i våra sängar å sussade. På långfredagen var det som vanligt skidtest och gratis våfflor som fischer/swix bjöd på. Så mamma å pappa stod å gräddade 400 våfflor medan jag och Fredrik åkte lite slalom. LITE slalom. Vi tröttnade efter någon timme på att stå i liften och det är mycket roligare att åka längdskidor än slalom. Slalomskidor väger ju bly och är inte lika lätta att styra..=)
På kvällen var det meningen att vi skulle käka på Katrina men istället blev vi hembjudna till Svelanders. Middagen va riktigt god och sällskapet toppen. Fanny och Marcus har vi känt sedan vi började tävla mot varandra när jag och Fanny va typ 11 å Fredrik och Markus 9 år. Synd att vi inte träffas så himla ofta!

På påskafton vräkte snön ner, de var tio minus och riktigt vinterväder. Men det hindrade inte oss att åka på en lång skidtur. Jag å Fanny åkte i 2.5 timma och trots en hel del blåst uppe på fjället gick det bra. :)
Även denna dag var vi bortbjudna på middag,den här gången till familjen Stenström. Efter mat och tårta åkte jag,Fredrik och Henke till Henkes kompis som hade stuga på skalet. Eller stuga å stuga..hans och hans syskon bodde i ett stort hus och precis bredvid bodde hans föräldrar i ett dubbelt så stort hus. (Dom va rätt rika om man säger så) Men de var trevliga också.. Dock blev de lite fulla på slutet så istället för att dansa så pratade jag en hel del med Henke, helt sjuka saker berättade han om sin tränare å andra saker. Synd att inte vi heller träffas så ofta för Henke är med riktigt trevlig..

Igår sken solen äntligen från en klarblå himmel! =) Dock var det minus 20 grader när vi vaknade men mitt på dagen när vi va på fjället så hade tempen sjunkit till kanske 8 grader. Så vi hade en riktigt härlig tur i den knistrande snön som knarrade så härligt under skidorna. På eftermiddagen bar det sedan av hem till hudik igen..=/
Så imorse åkte jag skidor på skidstadion är hemma i solskenet istället..jag körde några intervaller och kroppen kändes rätt pigg så förhoppningsvis ska det gå bra i Orsa till helgen. =)

Ikväll ska jag träffa Anna en sväng är det tänkt. Vi har haft svårt att vara lediga samtidigt men nu ska vi nog hinna med att träffas. =) Innan dess ska jag skriva om den Industriella revolutionen så jag ska kila nu.. Hej så länge

Sofie

Inga kommentarer: