söndag 27 januari 2008

Svealands


Idag har jag åkt Svealandsmästerskapet i Älvdalen. 2 varv på en väldigt kuperad 5-kilometersbana. Solen sken från en klarblå himmel,termometern visade -2 grader och det blåste inte speciellt mycket = en perfekt skiddag. Mina ben va dock inte dom piggaste men jag tog mig runt i hyffsat tempo ändå och slutade 3:a (30 minuters åktid på 10 km). Det får jag vara rätt nöjd med eftersom det har varit rätt tuff träning i veckan som varit. Dock är det väldigt långt fram till Hanna som vann, men med mina få träningstimmar i höst kan de inte gå så mycket fortare. Hur som helst var 300 kronor ett bra tillskott i min inte alltför tjocka plånbok. =P Men det tog ett himla tag innan jag fick dom..prisutdelningen va väääldigt långdragen! Och udda med..vi tjejer neg, gjorde vågen och allt möjligt på prispallen på begäran av prisutdelaren. Undra vad killarna gjorde efter oss ja..

Nu har ja bestämt vad som händer helgen när jag fyller 20. Jag åker hem på onsdagen, Mattias kommer på torsdagmorgonen och sen är vi hemma tills på söndag då de blir tävling i Falun. Men nästa helg är fortfarande osäker, de beror på hur de blir med DM-stafetten hemma och med skidförbundets skidlekplatsutbildning på söndagen. Men helst vill jag INTE hem, mamma pappa och Fredrik är ju ändå i Estland på juniorlandskamp. Det vore mycket bekvämare att tävla i Borlänge på lördagen och sen tjäna 1000 spänn på söndagen. =)

Nä, nu ska ja ta å plocka undan alla skidkläder och krypa upp i soffan framför tv:n -myspys.

Inga kommentarer: