måndag 28 januari 2008

Härligt och helvete


Dagen började toppenbra! Ett riktigt härligt träningspass i vasaloppsspåret blev de. Oxberb-Oxberg med en tur upp mot Evertsberg. Solen sken från en klarblå himmel och spåren var verkligen som räls. =)
Sen fortsatte dagen att gå fin fint..lite diskning, städning och veckohandling som vanligt på måndagar. Strykan gick också bra, rätt roligt idag faktiskt. Gustav va helt klart dagens stelaste.. :D
Det fortsatte att gå bra när jag kom hem också, mamma ringde å sa att DM-stafetten va inställd så ja behövde inte åka hem till helgen. Och jag ringde Ekan å han berättade att skidlekplatsutbildningen på söndag blir av så jag, Malin och Adam får hjälpa till å tjäna 1000 kronor var. Toppen tänkte jag! Jo visst, de sket sig två minuter senare då mamma ringer å säger att DM-stafetten kanske blir av ändå. Så går de riktigt jävla illa måste jag åka hem till helgen, betala 500 kronor och resa i 4 timmar enkel väg och sedan vara helt själv hemma, för resten av familjen är ju i Estland och sen åka stafetten på söndag. Istället för att vara kvar i Mora och tjäna 1000 spänn, vilket jag verkligen behöver! Fy fan om de blir så. Då åker ja hem å skottar bort all snö så ja kan vara i Mora på söndag och tjäna pengar. Så de så!

1 kommentar:

Anonym sa...

klart du inte behöver vara själv hemma plutt, jag kan leka med dig :) ring om du ska hem! puss