torsdag 17 januari 2008

Piss dag


Denna dag började riktigt pissigt.
Det började med att jag inte hittade nyckeln till förrådet där skidorna står så ja fick väcka Malin å David å fråga om den. När jag väl kom ut till förrådet väntade nästa roliga överraskning. Skidorna var inte avsicklade, och för er som inte åker skidor betyder det att de inte går att åka på dem utan att de tar tvärnit. Så jag sprang snabbt iväg mot skidgymnasiet för att hinna sickla av dom..men halvägs märkte jag att min ryggsäck var öppen och en skidhandske ramlat ut! Mitt humör blev inte bättre då direkt. När jag sedan anlände till samlingen några minuter sen men med färdiga skidor står Ekan å snackar en halvtimma om vad vi ska göra på måndag när de är ungdomsvasaloppet. När vi äntligen kommer iväg på träningen ( å jag fått låna handskar av annlouise) va klockan halv nio och vi skulle all åka till Grönklitt (bilresa på en halvtimma enkel väg) och sedan träna i 2 timmar. Så ja fick gott följa med dit trots att jag bara skulle åka en timma idag eftersom det var mitt första pass efter sjukdomen.
Sen ordnade de upp sig lite iaf. Skidåkningen gick helt okej och det var mycket snö där uppe, till skillnad mot här nere där gångbanan va översvämmad.

Idag är det Mattias första dag i Göteborg i sin nya lägenhet. Tyvärr fick jag inte vara där å hjälpa till vid flytten denna gången men de verkar ha ordnat sig bra ändå. Dessutom lyckades han få jobb på statoil när han va dit på förmiddagen, så han började jobba redan nu ikväll! Vissa har de bra alltså.

Till helgen är det dags för mitt, malin å elins projektarbete - ett vasaloppsläger för ett gäng unga vasaloppsåkare. Så idag har de blivit en del förberedelser inför det. Ska bli skönt å ha de gjort å klart på söndag kväll!!



Min högsta önskan idag är att det kommer snö igen så de blir riktig vinter!!

Inga kommentarer: