måndag 9 maj 2011

Helgen

Just nu ligger jag i sängen och gör ingenting för en stund. Hittils har den här vilodagen varit fylld av städning/packning och även plugg. Jag har, precis som igår, varit duktig och pluggat det mesta som jag behöver inför den här veckan. Som det ser ut nu är det nästan bara onsdagens presentation i Gaming and Popculture classen jag har kvar. Skönt!
Men helgen har inte bara varit fylld av tråkigheter som tur är. Jag är nöjd över att ha tränat två tvåtimmars pass både i fredags och igår, penicillinet verkar ha fungerat utmärkt den här gången. Så efter dagens vilodag väntar lite tuffare träning nästa vecka, jag längtar! Förutom träning har sociala aktiviteter så som ski team potluck i fredags ,och väldigt trevlig middag igår, fyllt min tid. Potlucken var hemma hos Jeff Speck, en stor sponsor till laget, och vi åt massor med god mat, umgicks, spelade volleyboll, pingis och vissa red även på deras häst (jag nöjde mig med att titta på). Massor med god mat temat fortsatte vi sedan på igår när vi scandinavian girls, armin och pierre åt middag på Nob Hill Bar and Grill. Jag åt en grymt god hamburgare med sweet potatoe fries och framförallt en helt fantastiskt underbart god halzelnut och choklad cheescake. Den överlägset godaste jag ätit någonsin! Jag överväger nästan att ta en examen i kemi och bli lika grym som restaurangens egna konditor. Yummie!!










Sofie

1 kommentar: