tisdag 17 maj 2011

Go Lobos forever

Dom här sista dagarna har det hänt mycket här borta hos mig i det stora landet Amerika. Sen sist jag skrev har skolan hunnit tagit slut, familjen har kommit hit, vi har flyttat ur huset och jag har lämnat Albuquerque för vad som förmodligen kommer bli en lång tid framöver. För tillfället känns det inte så jobbigt utan jag ser mest fram emot allt spännande som kommer hända framöver, kort och långsiktigt. Dock så känns det faktiskt sjukt trist att lämna allt som varit bra i Albuquerque. Jag har haft det mest spännande, lärorika och roliga året i mitt liv tillsammans med UNM Ski Team. Jag har fått träffa ett helt gäng underbara skidåkare, alpinister och längdåkare, från hela världen och tillsammans har vi upplevt många äventyr. Jag har fått sett och lärt mig så mycket mer än vad jag förväntade mig innan jag åkte hit och det har verkligen varit värt allt slit det krävdes för att komma hit i första taget. Jag kan omöjligt nämna allt som gjorde det här året så speciellt men några höjdpunkter är såklart alla resor vi gjort tillsammans. Dom tre som fastnat hårdast på min näthinna är nog Grand Canyon, Yellowstone och NCAA i Vermont. Målet för hela säsongen var att kvalificera sig dit och jag är så glad att jag verkligen lyckades med det, för resan till Vermont kommer jag aldrig glömma. Vi bodde tillsammans i ett hus, alpinister och skidåkare, under en vecka där vi delade både bättre och sämre stunder med varandra. Dessutom gjorde jag i spöregnet på östkusten mitt bästa lopp för säsongen vilket gjorde veckan ännu lite bättre. Men även om resorna vi gjort är något jag inte kommer glömma så är det ändå alla mina nyfunna vänner som gjort resorna så minnesvärda, ingen nämnd ingen glömd. Jag kommer sakna er alla! Go Lobos forever.

(Blir tyvärr inga bilder för internet här där jag befinner mig nu är inte det snabbaste i världen)

Sofie

Inga kommentarer: