lördag 23 oktober 2010

Dom här två senaste dagarna har jag plågat mig själv rejält. Morgonpasset igår bestod av 3000 meter test, 4 * 400 meter intervall, styrketester och vanlig styrka. Löpning har aldrig varit något jag tyckte om, eller ens varit i närheten till att vara bra på..så jag var så nöjd med mig själv efteråt. Även om jag är långt ifrån snabbast har jag blivit mycket bättre, så förhoppningsvis är jag bättre med skidor under fötterna också. Dessutom måste jag ha blivit lite starkare, i våras gjorde jag 7 dips - igår 19.
Om gårdagen var riktigt tuff så var det inte så himla mycket lättare idag. Stavgångsintervallerna upp i bergen fick hjärtat att slå riktigt,riktigt hårt. Och innan träningen var jag så less, för att min cykel hade pajjat, men efter att ha fått endorfinkicken av intervallerna och dessutom cykeln fixad ordnade livet upp sig igen.

Igår fick jag ett paket. Eller ja..jag beställde det till mig själv. Ett par sprillans nya asics nimbus, för 750 kr!, är numera mina. Helt galet billigt.



Jag ska beställa mig ett till paket också, för mina skidglasögon håller på att gå sönder. 630 kr kan vi beställa dom för, med lagets rabatt, istället för ca 1500 kr. USA är rätt bra ibland..

Nu ska jag och Terese ha fredagsmys...det är vi värda efter den här veckan. :)

Sofie

Inga kommentarer: