lördag 6 februari 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Inatt somnade jag inte förrän vid 2-tiden trots att jag gick och la mig vid 22.30 ungefär. Så när jag vaknade imorse vid 6.30 var jag oerhört trött och insåg att det inte var någon idé att försöka ge mig iväg på en 45 km lång skidtävling. Jag stängde av klockan och vaknade sedan inte igen förrän 12!

Jag vill alltid göra allt så bra som möjligt och på sista tiden har det kanske blivit lite väl mycket. Har jag inte tränat så har jag jobbat, haft skola, funderat över allt som ska göras för att kunna åka till USA, städat, handlat, lagat mat osv. Och framöver ser det minst lika fullt ut i planeringen...
Nästa helg är det sverigecup i Zinkgruvan och två veckor efter det är de Tjejvasan. Därimellan har jag föreläsningar 3 dagar i veckan och under hela februari kommer jag sammanlagt jobba närmare 70 %. Det blir helt enkelt för mycket.
Ska träningen jag kör överhuvudaget ge något behöver jag vila ibland..inte alltid stressa till jobbet, skolan eller något annat.

Därför funderar jag på om jag ska hoppa över den kursen jag läser i skolan nu. Jag behöver inte den till något speciellt och det skulle göra att jag kan prioritera träningen mer igen, för den är trots allt viktigast..
Kan man inte få bli en supermänniska som fixar allt perfekt?

Sofie

Inga kommentarer: