tisdag 23 februari 2010


Det är fortfarande något som inte är som vanligt i min hals. Mandlarna är svullna och de spänner lite när jag gapar. Så eftersom temperaturen varit långt ifrån varm idag, -32 grader imorse, har jag tagit en till lugn innedag. Förhoppningsvis är både halsen och kylan mer på min sida imorgon så jag kan ge mig ut på ett skidpass mitt på dan när solen i alla fall värmer lite grann.
Igår vågade jag mig däremot ut på en dryg timmas lugn skidåkning med airtrim mitt på dan och det gick faktiskt riktigt hyffsat när solen värmde..de enda som störde lite var ögonfransarna som hade en viss tendens att frysa ihop.
Dessutom är det så himla synd att det samtidigt som det är svinigt kallt är strålande vackert vinterväder... Men nu är det snart mars så då kan de bara inte fortsätta vara mellan -20 och -30 grader. Så de så.

Igårkväll hade vi en riktigt mysig tjejmiddag hemma hos Tessan. :) Tjejerna hade hjälpts åt att fixa maten så när jag slutade jobbet kilade jag ner till genvägen. Förutom tacos till middag fick vi i oss goda morotskaksmuffins och kladdkaka till efterrätt. Mums!

Imorn eftermiddag bär det av till Mora för det är dags för årets Vasaloppsvecka. Redan på fredag är det dags för Kortvasan och sedan rullar det på.. För min del hoppas jag att jag är riktigt pigg till helgen så jag kan göra ett riktigt bra lopp på lördag när det är dags för Tjejvasan.
Jag ser verkligen fram emot att åka ner..Mora känns fortfarande lite som hemma och det ska bli skoj att jobba i tältet igen.


Sofie

Inga kommentarer: