lördag 12 december 2009

Imorse klockan tio gick starten för dagens tävling, 10 km klassiskt för oss damseniorer. För min del gick det ändå rätt bra, jag kan inte förvänta mig så himla mycket bättre just nu och jag försökte hålla ett jämt tempo under alla 4 varv och inte bli alltför stum. Det räckte till en 19:e plats idag... Hanna Brodin var klar segrare och Mia å Magda gjorde de riktigt bra som kom 2:a och 3:a.
Brorsan vann dessutom en klar seger i H19-20, 10 km klassiskt passar honom bra! :)

Det var riktigt skönt att starta så pass tidigt idag och ha hela dagen kvar sen. Passade ju grymt bra att det varit skidor från Davos på tv där Charlotte och Hellner gjorde två kanonlopp och kom på andra plats båda två. Eller ja, i mina ögon vann Charlotte. Jag tror inte en sekund på att Irina Khazova varit ren sen hon åkte fast för doping för två år sedan och nu gick rätt in i ryssarnas A-lag! Undrar om det ens finns något som heter moral i Ryssland?

Nu är det en skön tupplur som står på programmet för min del...ska bli galet skönt!

Sofie

Inga kommentarer: